Frakt & leverans

Det är lika enkelt att via vår hemsida handla som att komma in i butiken. De priser som finns angivna på hemsidan är de samma som i butiken.

Leveranstid

Varor skickas normalt från oss samma dag eller dagen efter. Normal leveranstid är 2-3 dagar. Om någon produkt mot förmodan inte skulle finnas på lager meddelas detta och beräknad leveranstid på orderbekräftelsen. Om så är fallet har du givetvis rätt att annullera ditt köp eller ändra din beställning. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.



Leveranssätt

Paket levereras genom DHL eller Schenker till ditt närmaste utlämningsställe. Vi levererar även på annat sätt enligt överenskommelse. Kostnader för frakt tillkommer. Du kan även välja att köpa produkter via vår hemsida, och sedan hämta dem i butiken på St.Eriksplan.



Orderstatus

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du kan då också logga in via vår hemsida för att se aktuell status på din order, och följa leveransen från det att produkten/produkterna lämnar vårt lager till dess att de levereras hem till dig. Om din produkt skickas med DHL så får du även ett mail när vi har skickat din order, och då kan du även spåra försändelsen med hjälp av DHL:s kollinummer.



DHL Service Point

Levereras till ditt vanliga utlämningsställe. Varor som skickas får maximalt väga 20 kg per kolli.



DHL Paket

Till företag så erbjuder vi leverans med DHL Paket, och då levereras godset direkt till leveransadressen. Om företaget har en postbox eller har ett boxpostnummer som angiven leveransadress så levereras varan med till närmaste utlämningsställe. DHL gör normalt ett försök att köra ut godset, utkörning sker då mellan 8:00 och 16:00 på vardagar. Om ingen finns på plats så levereras godset normalt till närmsta utlämningsställe för avhämtning.



Outlöst försändelse

För paket som ej lösts ut utan gått i retur till oss så debiteras du en avgift om 395 kr för att täcka våra transport- och administrationskostnader.



Reklamationer av leverans

Om varan eller emballaget är skadat när du får en produkt från oss, skall detta reklameras direkt till hämtning/lämning. Om fel upptäcks efter det att försändelsen öppnats skall detta anmälas till Lars Bengtsson Ljud/Video inom 3 dagar. Denna anmälan gör du till oss på dagtid under vardagar mellan 10.00 - 18.00 på telefon 08-441 56 25. Naturligtvis så åtgärdar vi eventuella fel helt kostnadsfritt.